ДОВІДКА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН, ЩО НАДІЙШЛИ ДО ПИРЯТИНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ПРОТЯГОМ І КВАРТАЛУ 2019 РОКУ

Версія для друкуВерсія для друку

Довідка

 про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до

Пирятинської райдержадміністрації протягом І кварталу 2019 року

 

Робота із зверненнями громадян в районі протягом І кварталу 2019 року проводилася  відповідно до Закону України „Про звернення громадян“ та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“. Здійснено відповідні заходи зі створення належних умов прийому громадян, забезпечення  своєчасного та якісного розгляду  їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативного  вирішення порушених в них питань.

Питання підсумків  роботи із зверненнями громадян за 2018 рік розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 01.03.2019, за результатами розгляду дано розпорядження голови райдержадміністрації від 05.03.2019  № 59

Відповідно до графіка проведення моніторингу з питань роботи зі зверненнями громадян загальним відділом апарату райдержадміністрації протягом І кварталу 2019 року проведено  перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян в cекторі культури і туризму райдержадміністрації, Грабарівській сільській раді, комунальному підприємстві  „Пирятинський центр первинної медико-санітарної допомоги“  Пирятинської районної ради  та Вікторійської сільської ради.

Відповідно до графіка особистого звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, її апарату та керівників органів місцевого самоврядування у районі на 2019 рік заслухані звіти із питань роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 завідувачі сектору культури і туризму райдержадміністрації, директора комунального підприємства “Пирятинського центру первинної медико-санітарної допомоги” Пирятинської районної ради та  дані доручення для відповідного реагування.

На  виконання  в  районі  вимог  Указу Президента України від 07.02.2008

№ 109/2008 проведено 3 дні контролю з питань виконання доручень щодо розгляду звернень громадян керівниками управлінь, відділів райдержадміністрації, установ, організацій та сільських рад району.

З метою вирішення проблем, які турбують жителів району, проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян і звернень, які надходять до органів влади вищого рівня, а також причин, що їх породжують.

Ознайомлення зі станом справ на місцях, а також пошта на адресу голови райдержадміністрації свідчать, що вдосконалення розгляду заяв і скарг громадян, організація особистого прийому залишаються актуальними.

Протягом звітного періоду проведено 3 планових засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Заявникам надається можливість знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень і брати участь у засіданнях цієї комісії.

Згідно з вимогами Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 за підсумками роботи із зверненнями громадян підготовлено щоквартальну інформаційно-аналітичну довідку.    

На офіційному веб-порталі райдержадміністрації розміщено  графіки особистого та виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації та графіки роботи „гарячої“ телефонної лінії за участю заступників голови райдержадміністрації, графіки роботи постійно діючих телефонних ліній та графіки роботи „гарячої“ лінії у райдержадміністрації, довідки про підсумки роботи із зверненнями громадян.

З метою посилення гласності та прозорості в діяльності місцевих органів влади, підвищення правової освіти серед населення з питань звернень громадян на стенді „Інформація для громадян“ та в газеті „Пирятинська правда“ оприлюднюються графіки прийому громадян обласним та районним керівництвом, розміщуються графіки роботи „гарячої лінії“ у райдержадміністрації та постійно діючих прямих телефонних ліній в органах виконавчої влади району.

В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації функціонує „гаряча“ лінія для осіб з обмеженими фізичними можливостями. У відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації забезпечено роботу „телефону довіри“, де необхідні консультації надаються кваліфікованими працівниками. Також в райдержадміністрації діє „гаряча телефонна лінія“ з питань захисту прав споживачів.  

Протягом І кварталу 2019 року до райдержадміністрації надійшло  92  звернення, що 39 більше проти відповідного періоду 2018 року (53), в тому числі письмових – 90 (у 2018 - 52). Від жителів сіл району надійшло – 31 звернення (у 2018 - 37). Заявниками було порушено 93 питання (у 2018 - 56).

Також до Пирятинської райдержадміністрації можна звернутися за допомогою електронного звернення через офіційний веб-портал райдержадміністрації, яке можна надіслати на е-адресу чи скористатися Державною системою електронних звернень чи порталом державних послуг iGov, де впроваджено спеціальну форму для оформлення звернення у розділі „Звернення громадян“. Текст електронного звернення автоматично надходитиме в райдержадміністрацію та реєструватиметься у загальному відділі апарату райдержадміністрації.

Впродовж звітного періоду безпосередньо на електронну адресу райдержадміністрації звернень від громадян не надходило.

З усіх звернень  97,83% складають заяви та 2,17% - пропозиції.

Протягом  звітного   періоду  від  громадян  отримано 3 колективних  заяв

(у 2018 - 5), з  них - 2 письмові  від  жителів  сіл  району. Звернулася  43  особи (у 2018 - 161).

Всі звернення розглянуто виконавцями в терміни, визначені чинним законодавством. 16 звернень вирішено позитивно, що становить 17% від їх загальної кількості, у 66 зверненнях або 73% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення, переадресовано відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян“ – 3 або 6%, відмовлено у розгляді відповідно до ст. 5 Закону України „Про звернення громадян“ – 0.

Голова районної державної адміністрації, його заступники 2-3 рази на місяць проводять особистий прийом громадян та 2-4 рази на місяць проводять виїзні прийоми громадян за місцем їх проживання та роботи. Протягом звітного періоду  головою райдержадміністрації проведено 5 виїзних прийомів.

За звітний період громадяни надіслали до Адміністрації Президента України – 4 (у 2018 - 1), на урядову гарячу лінію КБУ „Обласний контактний центр“ – 79 (у 2018 - 34), обласної державної адміністрації – 5 (у 2018 – 2), депутата районної ради – 0 (у 2018 - 2).  

Від загальної кількості заявників, за категорією, серед авторів звернень до керівництва райдержадміністрації переважають інваліди I,II групи – 10 осіб та члени багатодітних сімей – 4 особи. Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Громадяни порушують питання, що стосуються практично усіх сфер життя міста, району, суспільства, а не лише проблем особистого характеру, що

свідчить про сподівання на їх позитивне вирішення.

Найбільшу частку з усіх  питань, порушених у зверненнях, складають питання   соціального  захисту  –  69 (у 2018 - 14), охорони здоров’я - 7 (у 2018-5), житлової   політики  –  5  (у  2018 -14).

Питання транспорту і зв’язку – 5 (у 2018 - 1), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 3 (у 2018 - 2),  комунального господарства  –  1 (у  2018  -  6), праці і заробітної плати – 1 (у 2018 - 3),  аграрної  політики  та  земельних відносин -   0 (у 2018 - 4), освіти –  0(у 2018- 3), діяльність   органів   місцевого     самоврядування – 0 (у 2018 - 1),

З метою попередження звернень до органів влади вищого рівня на всі запитання, порушені у зверненнях, заявникам надавалися вичерпні, аргументовані відповіді та роз’яснення.

Проте  є  громадяни,  які  постійно  звертаються  до  райдержадміністрації, органів влади вищого рівня з тих чи інших питань, незважаючи на неодноразові роз’яснення. Кількість повторних звернень – 3 (у 2018 - 5). Причиною надходження звернень є небажання сприймати роз’яснення відповідно до чинного законодавства щодо порушених питань та наполягання на позитивному їх вирішенні на свою ж користь.

Із заявниками проводилася відповідна робота по задоволенню їх вимог, якщо вони були  законні та належали до компетенції органів виконавчої влади районного рівня.

Так, за результатами роботи із зверненнями громадян протягом звітного періоду є позитивно вирішені питання. Такими, наприклад, можна вважати всі звернення, що стосувалися питань соціального захисту населення (призначення субсидії та виплата соціальних допомог).

Впродовж I кварталу 2019 року звернень на додатковому контролі в райдержадміністрації не було.

Протягом звітного періоду під час розгляду звернень порушення термінів реагування, визначених статтею 20 Закону України „Про звернення громадян“ відповідальними виконавцями допущено не було.

Якщо брати до уваги дату надання відповіді заявнику, то всі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни – не більше 30 днів, з яких протягом 15 днів –75 звернень або 83%.

Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного  прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.

Проте аналіз звернень громадян, які надійшли на розгляд до райдержадміністрації з органів влади вищого рівня, результати перевірок на місцях засвідчують, що окремі керівники  місцевих органів виконавчої влади недооцінюють важливість роботи із заявами і скаргами громадян, не забезпечують безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд порушених у них питань,  не вживають дієвих заходів для вирішення життєво важливих проблем. Все це змушує громадян району звертатися до органів виконавчої влади вищого рівня.

Мають місце порушення вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян під час реєстрації звернень громадян в журналах особистого прийому громадян та реєстрації заяв, пропозицій та скарг громадян (письмових звернень), формування справ та зберігання звернень громадян. 

З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють звернення громадян,   вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і увагу в роботі із зверненнями громадян, як одному із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади.

 

Наверх ↑