ДОВІДКА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН, ЩО НАДІЙШЛИ ДО ПИРЯТИНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2019 РОКУ

Версія для друкуВерсія для друку

Довідка

 про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до

Пирятинської райдержадміністрації за І ПІВріччя 2019 року

 

Робота із зверненнями громадян в районі протягом І півріччя 2019 року проводилася  відповідно до Закону України „Про звернення громадян“ та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“. Здійснено відповідні заходи зі створення належних умов прийому громадян, забезпечення  своєчасного та якісного розгляду  їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативного  вирішення порушених в них питань.

Питання підсумків  роботи із зверненнями громадян за 2018 рік розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 01.03.2019, за результатами розгляду дано відповідне розпорядження голови райдержадміністрації від 05.03.2019 №59

Відповідно до графіка проведення моніторингу з питань роботи зі зверненнями громадян загальним відділом апарату райдержадміністрації протягом І півріччя 2019 року проведено  перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян в секторі культури та туризму райдержадміністрації, КП «Пирятинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Пирятинської районної ради, управління соціального захисту населення райдержадміністрації, відділі містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, службі у справах дітей райдержадміністрації, архівному відділу райдержадміністрації, а також у виконкомах Грабарівської, Вікторійської, Великокручанської, Смотриківської, Давидівської та Малютинської сільських рад.

Відповідно до графіка особистого звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, її апарату та керівників органів місцевого самоврядування у районі на 2019 рік заслухані звіти із питань роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 завідувача сектору культури та туризму райдержадміністрації, директора КП «Пирятинського центру первинної медико-санітарної допомоги» Пирятинської районної ради, начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації, начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, начальника служби у справах дітей райдержадміністрації, начальника архівного відділу райдержадміністрації та Грабарівського, Вікторійського, Великокручанського, Смотриківського, Давидівського, Малютинського сільських голів, дані доручення для відповідного реагування.

На  виконання  в  районі  вимог  Указу Президента України від 07.02.2008

№ 109/2008 проведено 6 днів контролю з питань виконання доручень щодо розгляду звернень громадян керівниками управлінь, відділів райдержадміністрації, установ, організацій та сільських рад району.

З метою вирішення проблем, які турбують жителів району, проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян і звернень, які надходять до органів влади вищого рівня, а також причин, що їх породжують.

Ознайомлення зі станом справ на місцях, а також пошта на адресу голови райдержадміністрації свідчать, що вдосконалення розгляду заяв і скарг громадян, організація особистого прийому залишаються актуальними.

Протягом звітного періоду проведено 6 планових засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Заявникам надається можливість знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень і брати участь у засіданнях цієї комісії.

Згідно з вимогами Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 за підсумками роботи із зверненнями громадян протягом  I півріччя 2019 року підготовлено 2 щоквартальні інформаційно-аналітичні довідки.

На офіційному веб-порталі райдержадміністрації розміщено  графіки особистого та виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації та графіки роботи „гарячої“ телефонної лінії за участю заступників голови райдержадміністрації, графіки роботи постійно діючих телефонних ліній та графіки роботи „гарячої“ лінії у райдержадміністрації, довідки про підсумки роботи із зверненнями громадян.

З метою посилення гласності та прозорості в діяльності місцевих органів влади, підвищення правової освіти серед населення з питань звернень громадян на стенді „Інформація для громадян“ та в газеті „Пирятинська правда“ оприлюднюються графіки прийому громадян обласним та районним керівництвом, розміщуються графіки роботи „гарячої лінії“ у райдержадміністрації та постійно діючих прямих телефонних ліній в органах виконавчої влади району.

В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації функціонує „гаряча“ лінія для осіб з обмеженими фізичними можливостями. У відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації забезпечена робота „телефону довіри“, де необхідні консультації надаються кваліфікованими працівниками. Також в райдержадміністрації діє „гаряча телефонна лінія“ з питань захисту прав споживачів.  

Протягом І півріччя 2019 року до райдержадміністрації надійшло 138 звернень, що на 33 більше проти відповідного періоду 2018 року (105), в тому числі письмових – 136 (у 2018 - 103). Найбільше звернень надійшло від жителів міста – 86, від жителів села – 50 звернень. Заявниками було порушено 149 питань (у 2018 - 108).

Також до Пирятинської райдержадміністрації можна звернутися за допомогою електронного звернення через офіційний веб-портал райдержадміністрації, яке можна надіслати на е-адресу чи скористатися Державною системою електронних звернень чи порталом державних послуг iGov, де впроваджено спеціальну форму для оформлення звернення у розділі „Звернення громадян“. Текст електронного звернення автоматично надходитиме в райдержадміністрацію та реєструватиметься у загальному відділі апарату райдержадміністрації.

Впродовж звітного періоду безпосередньо на електронну адресу райдержадміністрації звернень від громадян не надходило.

З усіх звернень 98,5 % складають заяви та 1,5 - пропозиції.

Протягом  звітного  періоду  від  громадян  отримано 3 колективних  заяв

(у 2018 - 8), з  них - 2 письмові  від  жителів  міста (31 особа) та 1 звернення від жителів села   (12 осіб).  Всі звернення розглянуто виконавцями в терміни, визначені чинним законодавством. 19 звернень вирішено позитивно, що становить 13,7 % від їх загальної кількості, у 108 зверненнях або 78,2% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення, переадресовано відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян“ – 10 або 7,2%, відмовлено у розгляді відповідно до ст. 5 Закону України „Про звернення громадян“ – 1.

Голова районної державної адміністрації, його заступники 2-3 рази на місяць проводять особистий прийом громадян.

Двічі на місяць голова райдержадміністрації та його заступники 2-4 рази на місяць проводять виїзні прийоми громадян за місцем їх проживання та роботи. Протягом звітного періоду  головою райдержадміністрації проведено 12 виїзних прийомів.

За звітний період громадяни надіслали 127 або 93,3 % звернень до органів влади вищого рівня, що на 44 більше, ніж за відповідний період 2018 року – 86: до Адміністрації Президента України – 2 (у 2018 - 2), Секретаріату Кабінету Міністрів України – 0 (у 2018 - 0), на урядову гарячу лінію КБУ „Обласний контактний центр“ – 119 (у 2018 - 74), обласної державної адміністрації – 6 (у 2018 – 3), управління Житлово-комунального господарства облдержадміністрації – 0 (у 2018 - 0), депутата районної ради – 0 (у 2018 - 2).  

Від загальної кількості заявників, за категорією, серед авторів звернень до керівництва райдержадміністрації переважають інваліди I,II групи – 22 особи (за відповідний період 2018 року - 23),  члени багатодітних сімей – 5 осіб (у 2018 - 2). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Громадяни порушують питання, що стосуються практично усіх сфер життя міста, району, суспільства, а не лише проблем особистого характеру, що

свідчить про сподівання на їх позитивне вирішення.

Найбільшу частку з усіх  питань, порушених у зверненнях, складають пиання соціального захисту населення – 103 (2018-21), охорона здоров’я – 17 (2018-8), комунального господарства – 8- (2018-9).

З метою попередження звернень до органів влади вищого рівня на всі запитання, порушені у зверненнях, заявникам надавалися вичерпні, аргументовані відповіді та роз’яснення.

Проте  є  громадяни,  які  постійно  звертаються  до  райдержадміністрації, органів влади вищого рівня з тих чи інших питань, незважаючи на неодноразові роз’яснення. Кількість повторних звернень порівняно з відповідним періодом 2019 року – 4 (у 2018 - 9). Продовжують  звертатися з повторними зверненнями Омел’яненко Л.І. з питань призначення субсидії. Причиною надходження звернень є небажання сприймати роз’яснення відповідно до чинного законодавства щодо порушених питань та наполягання на позитивному їх вирішенні на свою ж користь.

Із заявниками проводилася відповідна робота по задоволенню їх вимог, якщо вони були  законні та належали до компетенції органів виконавчої влади районного рівня.

Так, за результатами роботи із зверненнями громадян протягом звітного періоду є позитивно вирішені питання. Такими, наприклад, можна вважати всі звернення, що стосувалися питань соціального захисту населення (призначення субсидії та виплата соціальних допомог).

Впродовж I півріччя 2019 року на додатковому контролі зверненень не було.

Протягом звітного періоду під час розгляду звернень порушення термінів реагування, визначених статтею 20 Закону України „Про звернення громадян“ відповідальними виконавцями допущено не було.

Загалом, якщо брати до уваги дату надання відповіді заявнику, то всі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни – не більше 30 днів, з яких протягом 15 днів – 108 звернення або 79,4%

Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного  прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.

Проте аналіз звернень громадян, які надійшли на розгляд до райдержадміністрації з органів влади вищого рівня, результати перевірок на місцях засвідчують, що окремі керівники  місцевих органів виконавчої влади недооцінюють важливість роботи із заявами і скаргами громадян, не забезпечують безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд порушених у них питань,  не вживають дієвих заходів для вирішення життєво важливих проблем. Все це змушує громадян району звертатися до органів виконавчої влади вищого рівня.

Мають місце порушення вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян під час реєстрації звернень громадян в журналах особистого прийому громадян та реєстрації заяв, пропозицій та скарг громадян (письмових звернень), формування справ та зберігання звернень громадян. 

З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють звернення громадян,   вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян, як одному із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади.

 

                                                                           Довідка

ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН, ЩО НАДІЙШЛИ ДО ПИРЯТИНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

 
І квартал 2019 РОКУ За 9 місяців 2019 РОКУ

 

Наверх ↑