На замітку!

Версія для друкуВерсія для друку

Завжди беріть чек. Фахівці радять у будь-якому випадку наполягати на видачі чека. У супермаркеті покупець автоматично отримує на касі фіскальний чек. Продавці-приватні підприємці, які працюють на єдиному податку і в яких немає касового апарата, мають видати вам товарний чек (ринки, виноски, роздрібна торгівля). Без чека шанси відстояти власні права, якщо вони порушені, практично нульові.

Можна звернутися до суду, якщо є свідки події, натомість фахівці дають песимістичний прогноз для таких звернень. Якщо скаржник-покупець не може надати чек на покупку, Держпродспоживслужба автоматично пише відмову розглядати скаргу, бо відсутній основний документ, який засвідчує факт купівлі-продажу. 

Шукайте «Куточок споживача».  Перш ніж робити коштовну покупку, пошукайте у торговельному приміщенні аптеки, супермаркету тощо інформаційний щит під назвою «Куточок споживача». Саме у цьому «куточку», за законом, має бути розміщена інформація про юридичну особу та вказана юридична адреса, за якою можна надсилати скарги та інші заяви. Бо чек, який ви отримаєте на касі, може не мати жодного відношення до торговельного закладу, де ви здійснили покупку.

Якщо у торговельному закладі відсутній «Куточок споживача» з інформацією про юридичну особу та її юридичну адресу, фахівці радять подумати, чи варто робити тут коштовні покупки.    

Порядок дій для захисту справ споживача.  Якщо проблеми виникли, у першу чергу споживач має подати письмове звернення до суб’єкта господарювання, який продав йому неякісний товар. Щоб дізнатися юридичну адресу цього суб’єкта, вам і знадобиться «Куточок споживача». Письмове звернення ліпше надсилати поштою з повідомленням про отримання. Талон про отримання повідомлення стане ще одним документом на вашу користь у боротьбі за порушені права  –  адже з дня, зазначеного у талоні, починається відлік офіційно встановленого часу, який суб’єкт господарювання має на відповідь. Якщо він не відповість вчасно, до нього можуть бути застосовані штрафні санкції.  

Скаргу до Держпродспоживслужби споживач подає лише після письмового звернення до продавця. До скарги треба додати такий пакет документів:

  • копію письмового звернення до продавця;

  • копію чека;

  • копію технічного паспорту або гарантійного талону. 

 
Наверх ↑