Підсумки роботи із зверненнями громадян

Версія для друкуВерсія для друку

 

Довідка

про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Пирятинської райдержадміністрації за І півріччя 2018 року

Робота із зверненнями громадян в районі протягом І півріччя 2018 року проводилася  відповідно до Закону України „Про звернення громадян“ та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“. Здійснено відповідні заходи зі створення належних умов прийому громадян, забезпечення  своєчасного та якісного розгляду  їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативного  вирішення порушених в них питань.

Питання підсумків  роботи із зверненнями громадян за 2017 рік розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 06.03.2018, за результатами розгляду дано відповідне доручення голови райдержадміністрації від 06.03.2018  № 03.2-02/11.

Відповідно до графіка проведення моніторингу з питань роботи зі зверненнями громадян загальним відділом апарату райдержадміністрації протягом І півріччя 2018 року проведено  перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації, відділі містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, Пирятинському центрі первинної медичної допомоги, архівному відділі райдержадміністрації, Пирятинському районному управлінні Головного управління Держпродспоживслужби в Пирятинському районі, службі у справах дітей райдержадміністрації та виконкомах Вікторійської, Смотриківської, Великокручанської, Малютинської, Давидівської та Теплівської сільських рад.

Відповідно до графіка особистого звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, її апарату та керівників органів місцевого самоврядування у районі на 2018 рік заслухані звіти із питань роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації,  т.в.о.начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, головного лікаря Пирятинського центру первинної медичної допомоги, начальника архівного відділу райдержадміністрації, начальника Пирятинського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Пирятинському районі, начальника служби у справах дітей райдержадміністрації та Вікторійського, Смотриківського  сільських голів, тимчасово виконувачем обов’язків Великокручанського сільського голови, а також Малютинського, Давидівського та Теплівського сільських голів, дані доручення для відповідного реагування.

На  виконання  в  районі  вимог  Указу Президента України від 07.02.2008

№ 109/2008 проведено 6 днів контролю з питань виконання доручень щодо розгляду звернень громадян керівниками управлінь, відділів райдержадміністрації, установ, організацій та сільських рад району.

З метою вирішення проблем, які турбують жителів району, проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян і звернень, які надходять до органів влади вищого рівня, а також причин, що їх породжують.

Ознайомлення зі станом справ на місцях, а також пошта на адресу голови райдержадміністрації свідчать, що вдосконалення розгляду заяв і скарг громадян, організація особистого прийому залишаються актуальними.

Протягом звітного періоду проведено 6 планових засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Заявникам надається можливість знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень і брати участь у засіданнях цієї комісії.

Згідно з вимогами Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 за підсумками роботи із зверненнями громадян протягом  I півріччя 2018 року підготовлено 2 щоквартальні інформаційно-аналітичні довідки.       

На офіційному веб порталі райдержадміністрації розміщено  графіки особистого та виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації та графіки роботи „гарячої“ телефонної лінії за участю заступників голови райдержадміністрації, графіки роботи постійно діючих телефонних ліній та графіки роботи „гарячої“ лінії у райдержадміністрації, довідки про підсумки роботи із зверненнями громадян.

З метою посилення гласності та прозорості в діяльності місцевих органів влади, підвищення правової освіти серед населення з питань звернень громадян на стенді „Інформація для громадян“ та в газеті „Пирятинська правда“ оприлюднюються графіки прийому громадян обласним та районним керівництвом, розміщуються графіки роботи „гарячої лінії“ у райдержадміністрації та постійно діючих прямих телефонних ліній в органах виконавчої влади району.

За  звітний  період  на  „гарячу“  телефонну лінію зателефонувало 4 особи

(у 2017 - 2), з них 3 - жителі міста.  

В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації функціонує „гаряча“ лінія для осіб з обмеженими фізичними можливостями. У відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації забезпечено роботу „телефону довіри“, де необхідні консультації надаються кваліфікованими працівниками. Також в райдержадміністрації діє „гаряча телефонна лінія“ з питань захисту прав споживачів.  

Протягом І півріччя 2018 року до райдержадміністрації надійшло 105 звернень, що 14 менше проти відповідного періоду 2017 року (119), в тому числі письмових – 103 (у 2017 - 118). Найбільше звернень надійшло від жителів сіл району – 64. Заявниками було порушено 108 питань (у 2017 - 119).

Також до Пирятинської райдержадміністрації можна звернутися за допомогою електронного звернення через офіційний веб портал райдержадміністрації, яке можна надіслати на е-адресу чи скористатися Державною системою електронних звернень чи порталом державних послуг iGov, де впроваджено спеціальну форму для оформлення звернення у розділі „Звернення громадян“. Текст електронного звернення автоматично надходитиме в райдержадміністрацію та реєструватиметься у загальному відділі апарату райдержадміністрації. 

Впродовж звітного періоду безпосередньо на електронну адресу райдержадміністрації звернень від громадян не надходило.

З усіх звернень  97,1% складають заяви та 2,9% - скарги.

Протягом  звітного  періоду  від  громадян  отримано 8 колективних  заяв

(у 2017 - 6), з  них - 6 письмові  від  жителів  сіл  району. Звернулося  242 особи.

          Всі звернення розглянуто виконавцями в терміни, визначені чинним законодавством. 13 звернень вирішено позитивно, що становить 12,4% від їх загальної кількості, у 88 зверненнях або 83,8% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення, переадресовано відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян“ – 3 або 2,9%, відмовлено у розгляді відповідно до ст. 5 Закону України „Про звернення громадян“ – 0 та 1 звернення або 0,9% залишено без розгляду в зв’язку із відкликанням заяви заявником.

Голова районної державної адміністрації, його заступники 2-3 рази на місяць проводять особистий прийом громадян.

Двічі на місяць голова райдержадміністрації та його заступники 2-4 рази на місяць проводять виїзні прийоми громадян за місцем їх проживання та роботи. Протягом звітного періоду  головою райдержадміністрації проведено 12 виїзних прийомів.

За звітний період громадяни надіслали 82 або 78,1% звернень до органів влади вищого рівня, що на 7 менше, ніж за відповідний період 2017 року - 89: до Адміністрації Президента України – 2 (у 2017 - 2), Секретаріату Кабінету Міністрів України – 1 (у 2017 - 0), на урядову гарячу лінію КБУ „Обласний контактний центр“ – 74 (у 2017 - 81), обласної державної адміністрації – 3 (у 2017 – 5), управління Житлово-комунального господарства облдержадміністрації – 0 (у 2017 - 1), депутата районної ради – 2 (у 2017 - 0).  

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня надійшло від жителів: м.Пирятина – 31, Давидівської сільської ради – 21, Великокручанської сільської  ради  – 10,   Каплинцівської   сільської    ради – 7,    Березоворудської  сільської

ради – 5 та Харківецької сільської ради – 4.

Від загальної кількості заявників, за категорією, серед авторів звернень до керівництва райдержадміністрації переважають інваліди I,II групи – 23 особи (за відповідний період 2017 року - 4),  члени багатодітних сімей – 2 особи (у 2017 - 2), та учасників бойових дій – 2 (у 2017 - 0). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Громадяни порушують питання, що стосуються практично усіх сфер життя міста, району, суспільства, а не лише проблем особистого характеру, що

свідчить про сподівання на їх позитивне вирішення.

Найбільшу частку з усіх  питань, порушених у зверненнях, складають питання   житлової   політики  –  41  (у  2017 - 0). Суттєво зменшилась кількість звернень з питань соціального  захисту  –  21 (у 2017 - 70), аграрної політики і земельних відносин - 9 (у 2017 - 13). На рівні минулого року залишились питання комунального господарства  –  9 (у  2017  -  10),  транспорту і зв’язку – 2 (у 2017 - 2), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 2 (у 2017 - 2), діяльність   органів   місцевого     самоврядування – 1 (у 2017 - 2). Збільшилась кількість звернень  з питань охорони здоров’я – 8 (у 2017 - 5), праці і заробітної плати – 4 (у 2017 - 2), освіти – 4 (у 2017 - 0), сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 2 (у 2017 - 0).   

З метою попередження звернень до органів влади вищого рівня на всі запитання, порушені у зверненнях, заявникам надавалися вичерпні, аргументовані відповіді та роз’яснення.

Проте  є  громадяни,  які  постійно  звертаються  до  райдержадміністрації, органів влади вищого рівня з тих чи інших питань, незважаючи на неодноразові роз’яснення. Так, збільшилась кількість повторних звернень порівняно з відповідним періодом 2017 року – 9 (у 2017 - 1). Продовжують  звертатися з повторними зверненнями Омел’яненко Л.І. з питань призначення й виплати допомоги по малозабезпеченості та забезпечення інвалідним візком. Матвейко Л.В. щодо невиконання своїх службових обов’язків, на думку заявниці, посадовими особами місцевої влади.

Причиною надходження звернень від цих громадян є небажання сприймати роз’яснення відповідно до чинного законодавства щодо порушених питань та наполягання на позитивному їх вирішенні на свою ж користь.

Із заявниками проводилася відповідна робота по задоволенню їх вимог, якщо вони були  законні та належали до компетенції органів виконавчої влади районного рівня.

Так, за результатами роботи із зверненнями громадян протягом звітного періоду є позитивно вирішені питання. Такими, наприклад, можна вважати всі звернення, що стосувалися питань соціального захисту населення (призначення субсидії та виплата соціальних допомог).

Впродовж I півріччя 2018 року на додатковому контролі в райдержадміністрації перебувало 1 звернення, яке було розглянуто за 47 днів.

Протягом звітного періоду під час розгляду звернень порушення термінів реагування, визначених статтею 20 Закону України „Про звернення громадян“ відповідальними виконавцями допущено не було.

Загалом, якщо брати до уваги дату надання відповіді заявнику, то всі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни – не більше 30 днів, з яких протягом 15 днів – 91 звернення або 86,7%.

Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного  прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.

Проте аналіз звернень громадян, які надійшли на розгляд до райдержадміністрації з органів влади вищого рівня, результати перевірок на місцях засвідчують, що окремі керівники  місцевих органів виконавчої влади недооцінюють важливість роботи із заявами і скаргами громадян, не забезпечують безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд порушених у них питань,  не вживають дієвих заходів для вирішення життєво важливих проблем. Все це змушує громадян району звертатися до органів виконавчої влади вищого рівня.

Мають місце порушення вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян під час реєстрації звернень громадян в журналах особистого прийому громадян та реєстрації заяв, пропозицій та скарг громадян (письмових звернень), формування справ та зберігання звернень громадян. 

З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють звернення громадян,   вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян, як одному із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади.

                                                                           Підсумки

 роботи зі зверненнями громадян

 
Довідка за 2013 рік Довідка за 2014 рік Довідка за 2015 рік Довідка за 2016 рік Довідка за I квартал 2017 року Довідка 1 півріччя 2017 року -звіт Довідка 9 місяців 2017 року -звітДовідка за 2017 рiкДовідка I кв. 2018 рiк

 

 

Наверх ↑