Підсумки роботи із зверненнями громадян

Версія для друкуВерсія для друку

 

Довідка

про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2017 рік відповідно до положень Указу Президента

України від 07.02.2008 р. № 109/2008

Робота зі зверненнями громадян в районі протягом 2017 року проводилася відповідно до Закону України „Про звернення громадян“ та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“. Здійснено відповідні заходи зі створення належних умов прийому громадян, забезпечення своєчасного та якісного розгляду їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативного вирішення порушених в них питань.

Питання підсумків роботи із зверненнями громадян за 2016 рік розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 27.01.2017, за I квартал 2017 року - на нараді у голови райдержадміністрації 25.04.2017, за I півріччя 2017 року - на засіданні колегії райдержадміністрації 18.08.2017, за 9 місяців 2017 року – на нараді у голови райдержадміністрації 23.10.2017. За результатами розгляду прийняті відповідні розпорядчі документи.

Відповідно до графіка проведення моніторингу з питань роботи зі зверненнями громадян загальним відділом апарату райдержадміністрації протягом 2017 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян в управлінні соціального захисту населення районної державної адміністрації, секторі містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, Управлінні Державної казначейської служби України у Пирятинському районі, архівного відділу районної державної адміністрації, Пирятинського районного сектору головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, служби у справах дітей райдержадміністрації, секторі культури і туризму райдержадміністрації, відділі у Пирятинському районі міжрайонного управління Гребінківському та Пирятинському районах ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, фінансовому управлінні райдержадміністрації,відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Пирятинському районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкомах: Вікторійської, Березоворудської, Великокручанської, Смотриківської, Грабарівської, Теплівської, Давидівської, Каплинцівської, Сасинівської, Білоцерківської, Дейманівської та Харківецької сільських рад.

Відповідно до графіка особистого звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, її апарату та керівників органів місцевого самоврядування у районі на 2017 рік заслухані звіти із питань роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 начальника управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, завідувача сектору містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, начальника Управління Державної казначейської служби України у Пирятинському районі, начальника архівного відділу районної державної адміністрації, начальника Пирятинського районного сектору головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, начальника служби у справах дітей райдержадміністрації, завідувача сектору культури і туризму райдержадміністрації, начальника відділу у Пирятинському районі міжрайонного управління Гребінківському та Пирятинському районах ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, начальника фінансового управління райдержадміністрації, начальника відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, директора Пирятинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Вікторійського, Березоворудського, Великокручанського, Смотриківського, Грабарівського, Теплівського, Давидівського, Каплинцівського, Сасинівського, Білоцерківського, Дейманівського та Харківецького сільських голів, дані доручення для відповідного реагування.

На виконання в районі вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 проведено 12 днів контролю з питань виконання доручень щодо розгляду звернень громадян керівниками управлінь, відділів райдержадміністрації, установ, організацій та сільських рад району.

З метою вирішення проблем, які турбують жителів району, проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян і звернень, які надходять до органів влади вищого рівня, а також причин, що їх породжують.

Ознайомлення зі станом справ на місцях, а також пошта на адресу голови райдержадміністрації свідчать, що вдосконалення розгляду заяв і скарг громадян, організація особистого прийому залишаються актуальними.

Ознайомлення зі станом справ на місцях, а також пошта на адресу голови райдержадміністрації свідчать, що вдосконалення розгляду заяв і скарг громадян, організація особистого прийому залишаються актуальними.

Згідно з вимогами Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 за підсумками роботи із зверненнями громадян щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки.

На офіційному веб-порталі райдержадміністрації розміщено нормативно-правові акти по роботі із зверненнями громадян, щопівріччя розміщуються графіки особистого та виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, щоквартально розміщуються відомості про підсумки роботи із зверненнями громадян, щомісячно – графіки роботи „гарячої“ та постійно діючих телефонних ліній за участю заступників голови райдержадміністрації, начальників і спеціалістів секторів, відділів та управлінь райдержадміністрації.

З метою посилення гласності та прозорості в діяльності місцевих органів влади, підвищення правової освіти серед населення з питань звернень громадян на стенді „Інформація для громадян“ , в районній газеті „Пирятинські вісті“ та приватній газеті „Пирятинська правда“ оприлюднюються графіки прийому громадян обласним та районним керівництвом, щомісячно розміщуються графіки роботи „гарячої лінії“ у райдержадміністрації та постійно діючих прямих телефонних ліній в органах виконавчої влади облдержадміністрації та райдержадміністрації.

В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації функціонує „гаряча“ лінія для осіб з обмеженими фізичними можливостями, номер якої систематично оприлюднюється у районних засобах масової інформації. У відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації забезпечено роботу „телефону довіри“, де необхідні консультації надаються кваліфікованими працівниками.

За звітний період на „гарячу“ телефонну лінію зателефонувало 6 осіб (у 2016 - 3), з них 4 – жителі сіл.

Розглянуто 155 (у 2016 - 219) звернень громадян, що звернулись на гарячу лінію КБУ „Обласний контактний центр“, серед яких 80 дзвінків надійшло від жителів сіл району.

Протягом 2017 року до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування надійшло 1444 звернення, що на 280 менше у порівнянні з відповідним періодом 2016 року (1724).

Найбільше звернень надійшло до Пирятинської міської ради – 365 (у 2016 - 519), райдержадміністрації – 240 (у 2016 – 415), Смотриківської - 158 (у 2016 - 85), Великокручанської – 101 (у 2016 - 140), Білоцерківської – 101 (у 2016 - 96), Давидівської – 90 (у 2016 - 82) сільських рад та районної ради – 88 (у 2016 – 130).

На особистому прийомі у керівництва району побувало 628 осіб, що на 30 менше проти 2016 року (658). Найбільше - у керівництва міської ради – 38 (у 2016 – 127), районної ради – 30 (у 2016 - 33), райдержадміністрації – 5 (у 2016 - 4), голів сільських рад – 555 (у 2016 - 494).

Крім того, результати аналізу та узагальнення звернень дають змогу визначити найактуальніші соціально-економічні проблеми, що хвилюють жителів нашого району.

Громадяни району найчастіше порушували питання аграрної політики і земельних відносин – 390 (у 2016 – 276). В той же час суттєво зменшилася кількість звернень з питань соціального захисту населення – 357 (у 2016 – 622), житлової політики – 95 (у 2016 - 144), екології та природних ресурсів – 51 (у 2016 - 82), праці та заробітної плати – 26 (у 2016 - 52). На рівні минулого року залишились питання комунального господарства – 243 (у 2016 - 233), освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності інтелектуальної власності – 25 (у 2016 - 354), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 16 (у 2016 - 15), фінансової, податкової та митної політики – 7 (у 2016 - 7). Збільшилася кількість звернень з питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 45 (у 2016 - 28), охорони здоров’я - 34 (у 2016 - 18), транспорту і зв’язку – 26 (у 2016 - 19).

Впродовж 2017 року до райдержадміністрації надійшло 240 звернень, що на 175 менше проти відповідного періоду 2016 року (415), в тому числі, письмових - 235 (у 2016 - 411).

Одне звернення від громадянки Левченко С.П. (щодо порушення трудового законодавства) надійшло безпосередньо на електронну адресу райдержадміністрації. Найбільше звернень надійшло від жителів села району – 119, з інших населених пунктів - 22. Заявниками було порушено 240 питань (у 2016 - 415).

З усіх звернень: 94,17% складають заяви, 5,42 % скарги та 0,41% пропозиції.

За 2017 рік до райдержадміністрації надійшло 7 повторних звернень (у 2016 - 24).

Протягом звітного періоду від громадян отримано 12 колективних заяв (у 2016 – 14), з них: під час виїзних прийомів звернулася 21 особа (1 колективне звернення); 11 письмових колективних звернень (423 особи).

Всі звернення розглянуто виконавцями в терміни, визначені чинним законодавством. 39 звернень вирішено позитивно, роз’яснено - 192, переадресовано – 7, інше -2.

Голова райдержадміністрації та його заступники 2-3 рази на місяць проводять особистий прийом громадян. На особистий прийом громадян до керівництва райдержадміністрації надійшло 5 звернень (у 2016 - 4), з них на виїзному – 2 (у 2016 - 2). Головою райдержадміністрації проведено 28 (у 2016 - 22) особистих прийоми, зареєстровано та відпрацьовано 3 (у 2016 - 4) звернення від 3 (у 2016 - 4) заявників.

Два – чотири рази на місяць голова райдержадміністрації та його заступники проводять виїзні прийоми громадян за місцем їх проживання та роботи. Протягом звітного періоду головою райдержадміністрації проведено 20 (у 2016 - 24) виїзних прийомів громадян у населених пунктах району, звернувся 21 житель району.

За звітний період громадяни надіслали 170 звернень до органів влади вищого рівня, що на 185 менше, ніж за відповідний період 2016 року - 355: Адміністрації Президента України – 4 (у 2016 - 7), Секретаріату Кабінету Міністрів України – 1 (2016 – 0), Генеральної прокуратури України - 0 (у 2016 - 1), Управління житлово-комунального господарства ОДА - 1 (у 2016 - 1), Апарат Верховної Ради України – 1 (у 2016 – 1), Уповноваженого Президента України з прав дитини – 2 (у 2016 - 0), Міністерства соціальної політики України – 0 (у 2016 - 2), Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – 1 (у 2016 - 0),Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області – 1 (у 2016 - 0), облдержадміністрації – 6 (у 2016 – 1), народного депутата України – 1 (у 2016 - 2), на урядову гарячу лінію КБУ „Обласний контактний центр“ – 152 (у 2016 - 339), районної ради – 0 (у 2016 - 1). Найбільше звернень до органів влади вищого рівня надійшло від жителів сіл району – 52%.

Аналіз заяв та скарг свідчить, що місцеві органи самоврядування не завжди в повній мірі використовують надані їм повноваження для невідкладного та дієвого вирішення питань, що належать до їх компетенції, і з якими громадяни звертаються до райдержадміністрації та органів влади вищого рівня.

За категорією заявників серед авторів звернень, які вказали свій соціальний статус, до керівництва райдержадміністрації переважають інваліди I, II групи - 6 осіб (у 2016 - 30), пенсіонери - 52 особи (у 2016 - 60), одинока мати та члени багатодітних сімей – 7 осіб (у 2016 - 20). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Громадяни порушують питання, що стосуються практично усіх сфер життя міста, району, суспільства, а не лише проблем особистого характеру, що свідчить про сподівання на їх позитивне вирішення.

Найбільшу частку з усіх питань, порушених у зверненнях, складають питання соціального захисту - 100 (у 2016 - 297), збільшилася кількість питань житлової політики - 33 (у 2016 - 21), комунального господарства - 23 (у 2016 - 17), сім’ї, дітей, молоді гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 7 (у 2016 - 2), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 3 (у 2016 - 2). Зменшилася кількість питань аграрної політики і земельних відносин – 14 (у 2016 - 16). На рівні минулого року залишилися питання праці і заробітної плати – 3 (у 2016 - 3), охорони здоров’я – 8 (у 2016 - 8), екології та природних ресурсів – 3 (у 2016 - 3).

З метою попередження звернень до органів влади вищого рівня на всі запитання, порушені у зверненнях громадян, заявникам надано ґрунтовні відповіді та роз’яснення.

Проте є громадяни, які постійно звертаються до райдержадміністрації, органів влади вищого рівня з тих чи інших питань, незважаючи на неодноразові роз’яснення. Як правило, основною причиною надходження таких звернень є позиція заявника, який відмовляється сприймати надані роз’яснення щодо порядку та умов вирішення питань з урахуванням чинного законодавства, а наполягає на задоволенні власних інтересів виключно в тому ракурсі і тим способом, який він пропонує.

Продовжують звертатися з повторними зверненнями громадяни: Матвейко Л.В. щодо пенсійного забезпечення сина та Педяш В.І щодо здійснення перерахунку та призначення субсидії з врахуванням пенсії.

Із заявниками проводилася відповідна робота по задоволенню їх вимог, якщо вони були законні та належали до компетенції органів виконавчої влади районного рівня.

Так, за результатами роботи із зверненнями громадян протягом звітного періоду є позитивно вирішені питання.

Наприклад, за результатами звернення Матвейко Л.В. щодо видачі копій розпоряджень про утворення постійно діючої комісії з питань розгляду звернень при райдержадміністрації та затвердження її складу працівниками протягом 3–х днів надано інформацію в повному обсязі.

Даниленко О.О., депутат Білоцерківської сільської ради звернулась до райдержадміністрації щодо незадовільної роботи Білоцерківської сільської ради. В рамках розгляду звернення проведено „День райдержадміністрації“ здійснено діалог між депутатами сільської ради та її керівництвом в напрямку конструктивної співпраці з метою соціально-економічного розвитку села, вирішення нагальних потреб.

Колективне звернення жителів с. Олександрівка Пирятинського району щодо водопостачання розглянуто на особистому прийомі у голови райдержадміністрації та вирішено позитивно.

Позитивно вирішеними є також значна кількість звернень щодо соціального захисту, зокрема призначення субсидій та матеріальних допомог одиноким матерям і малозабезпеченим сім’ям.

В 2017 році в райдержадміністрації на додатковому контролі до остаточного вирішення перебуває 1 звернення від активіста ГО „Простору свободи“ щодо зміни напису на постаменті розташованого перед будівлею адмінбудинку. Загальний термін розгляду звернення станом на 03.01.2018 становить 48 днів.

Якщо брати до уваги дату надання відповіді заявнику, то всі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни – не більше 30 днів, з яких протягом 15 днів – 219.

Структурні підрозділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.

Проте аналіз звернень громадян, які надійшли на розгляд до райдержадміністрації з органів влади вищого рівня, результати перевірок на місцях засвідчують, що окремі керівники місцевих органів виконавчої влади недооцінюють важливість роботи із заявами і скаргами громадян, не забезпечують безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд порушених у них питань, не вживають дієвих заходів для вирішення життєво важливих проблем. Все це змушує громадян району звертатися до органів виконавчої влади вищого рівня.

Мають місце порушення вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян під час ведення журналів особистого прийому громадян, оформленні письмових звернень громадян.

З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють звернення громадян, вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян, як одному із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади.

                                                                           Підсумки

 роботи зі зверненнями громадян

 
Довідка за 2013 рік Довідка за 2014 рік Довідка за 2015 рік Довідка за 2016 рік Довідка за I квартал 2017 року Довідка 1 півріччя 2017 року -звіт Довідка 9 місяців 2017 року -звітДовідка I кв. 2018 рiк

 

Наверх ↑