111

Підсумки роботи із зверненнями громадян

Версія для друкуВерсія для друку

Довідка

 про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до

Пирятинської райдержадміністрації за  2018 рік    

 

Робота із зверненнями громадян в районі за 2018 рік проводилася  відповідно до Закону України „Про звернення громадян“ та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“. Здійснено відповідні заходи зі створення належних умов прийому громадян, забезпечення  своєчасного та якісного розгляду  їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативного  вирішення порушених в них питань.

Питання підсумків  роботи із зверненнями громадян за 2017 рік розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 06.03.2018, за результатами розгляду видано відповідне розпорядження голови райдержадміністрації від 06.03.2018  № 03.2-02/11.  Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за I квартал 2018 року та виконання відповідного Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 розглянуто на нараді у голови райдержадміністрації 14.05.2018, за результатами видано відповідне доручення від 14.05.2018 № 03.2-02/21. Про підсумки роботи із зверненнями громадян за I півріччя 2018 року відповідно   до    положень   Указу  Президента   України  від   07.02.2008 № 109/2008 розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 03.08.2018, за результатами розгляду видано відповідне розпорядження голови райдержадміністрації від 07.08.2018  № 286.  Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2018 року та виконання відповідного Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 розглянуто на нараді у голови райдержадміністрації 20.11.2018, видано відповідне розпорядження голови райдержадміністрації.

Відповідно до графіка проведення моніторингу з питань роботи зі зверненнями громадян загальним відділом апарату райдержадміністрації протягом 2018 року проведено  перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації, відділі містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, Пирятинському центрі первинної медичної допомоги, архівному відділі райдержадміністрації, Пирятинському районному управлінні Головного управління Держпродспоживслужби в Пирятинському районі, службі у справах дітей райдержадміністрації, секторі культури і туризму райдержадміністрації, Пирятинській центральній районній лікарні, фінансовому управлінні райдержадміністрації, відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Пирятинському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді,  Національного природного парку Пирятинський   та виконкомах Вікторійської, Смотриківської, Великокручанської, Малютинської, Давидівської, Теплівської, Грабарівської, Каплинцівської та Сасинівської, Березоворудської, Білоцерківської, Дейманівської  сільських рад.

Відповідно до графіка особистого звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, її апарату та керівників органів місцевого самоврядування у районі на 2018 рік заслухані звіти із питань роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 начальника управління соціального захисту населення

райдержадміністрації,  т.в.о.начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, головного лікаря Пирятинського центру первинної медичної допомоги, начальника архівного відділу райдержадміністрації, начальника Пирятинського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Пирятинському районі, начальника служби у справах дітей райдержадміністрації, завідувача сектору культури і туризму  райдержадміністрації, головного лікаря Пирятинської центральної районної лікарні, начальника фінансового управління, начальника відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, директора Пирятинського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, т.в.о. директора Національного природного парку Пирятинський та Вікторійського, Смотриківського  сільських голів, тимчасово виконувачем обов’язків Великокручанського сільського голови, а також Малютинського, Давидівського, Теплівського Грабарівського, Каплинцівського та Сасинівського, Березоворудського, Білоцерківського та Дейманівського сільських голів, дані доручення для відповідного реагування.

На  виконання  в  районі  вимог  Указу Президента України від 07.02.2008

№ 109/2008 проведено 12 днів контролю з питань виконання доручень щодо розгляду звернень громадян керівниками управлінь, відділів райдержадміністрації, установ, організацій та сільських рад району.

З метою вирішення проблем, які турбують жителів району, проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян і звернень, які надходять до органів влади вищого рівня, а також причин, що їх породжують.

Ознайомлення зі станом справ на місцях, а також пошта на адресу голови райдержадміністрації свідчать, що вдосконалення розгляду заяв і скарг громадян, організація особистого прийому залишаються актуальними.

Протягом звітного періоду проведено 12 планових засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Заявникам надається можливість знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень і брати участь у засіданнях цієї комісії.

Згідно з вимогами Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 за підсумками роботи із зверненнями громадян 2018 року підготовлено 4 щоквартальні інформаційно-аналітичні довідки.         

На офіційному веб порталі райдержадміністрації розміщено  графіки особистого та виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації та графіки роботи „гарячої“ телефонної лінії за участю заступників голови райдержадміністрації, графіки роботи постійно діючих телефонних ліній та графіки роботи „гарячої“ лінії у райдержадміністрації, довідки про підсумки роботи із зверненнями громадян.

З метою посилення гласності та прозорості в діяльності місцевих органів влади, підвищення правової освіти серед населення з питань звернень громадян на стенді „Інформація для громадян“ та в газеті „Пирятинська правда“ оприлюднюються графіки прийому громадян обласним та районним керівництвом, розміщуються графіки роботи „гарячої лінії“ у райдержадміністрації та постійно діючих прямих телефонних ліній в органах виконавчої влади району.

За  звітний  період  на  „гарячу“  телефонну лінію зателефонувало 4 особи

(у 2017 - 3), з них 3 - жителі міста.  

В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації функціонує „гаряча“ лінія для осіб з обмеженими фізичними можливостями. У відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації забезпечено роботу „телефон довіри“, де необхідні консультації надаються кваліфікованими працівниками. Також в райдержадміністрації діє „гаряча телефонна лінія“ з питань захисту прав споживачів.  

За 2018 рік до райдержадміністрації надійшло 272 звернень, що на 32 більше проти відповідного періоду 2017 року (240), в тому числі письмових – 269 (у 2017 - 235). Заявниками було порушено 279 питань (у 2017 - 240).

Також до Пирятинської райдержадміністрації можна звернутися за допомогою електронного звернення через офіційний веб-портал райдержадміністрації, яке можна надіслати на е-адресу чи скористатися Державною системою електронних звернень чи порталом державних послуг iGov, де впроваджено спеціальну форму для оформлення звернення у розділі „Звернення громадян“. Текст електронного звернення автоматично надходитиме в райдержадміністрацію та реєструватиметься у загальному відділі апарату райдержадміністрації.

Впродовж звітного періоду безпосередньо на електронну адресу райдержадміністрації звернень від громадян не надходило.

З усіх звернень  97,6% складають заяви та 2,4% - скарги.

Протягом  звітного  періоду  від  громадян  отримано 12 колективних  заяв (у 2017 - 12).

Всі звернення розглянуто виконавцями в терміни, визначені чинним законодавством. 31 звернень вирішено позитивно, на 233 звернення надано аргументовані роз’яснення, переадресовано відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян“ – 3, відмовлено у розгляді відповідно до ст. 5 Закону України „Про звернення громадян“ – 0 та 3 звернення залишено без розгляду в зв’язку із відкликанням заяви заявником (1 звернення) та як помилково надіслане (2 звернення).

Голова районної державної адміністрації, його заступники 2-3 рази на місяць проводять особистий прийом громадян.

Двічі на місяць голова райдержадміністрації та його заступники 2-4 рази на місяць проводять виїзні прийоми громадян за місцем їх проживання та роботи. Протягом 2018 року  головою райдержадміністрації проведено 24 виїзних прийоми.

За 2018 рік громадяни надіслали 132 або 79% звернень до органів влади вищого рівня, що на 10 більше, ніж за відповідний період 2017 року - 170: до Адміністрації Президента України – 2 (у 2017 - 4), Апарату Верховної ради України – 0 (у 2017 - 1),  Секретаріату Кабінету Міністрів України – 1 (у 2017 - 1), Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – 0 (у 2017 - 1), Полтавської обласної ради – 2 (у 2017 - 0), обласної державної адміністрації – 8 (у 2017 – 6), на урядову гарячу лінію КБУ „Обласний контактний центр“ – 211 (у 2017 - 152),  управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації – 0 (у 2017 - 1), народного депутата України – 4 (у 2017 - 1), депутата районної ради – 2 (у 2017 - 0).  

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня надійшло від жителів: м.Пирятина – 55, Давидівської сільської ради – 24, Великокручанської сільської ради – 14, Березоворудської  сільської ради – 9, Харківецької сільської ради – 8 та Каплинцівської сільської  ради – 7.

Від загальної кількості заявників, за категорією, серед авторів звернень до керівництва райдержадміністрації переважають інваліди I,II групи – 47 осіб (за відповідний період 2017 року - 6),  члени багатодітних сімей – 11 осіб (у 2017 - 7), та учасників бойових дій – 6 (у 2017 - 0). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Громадяни порушують питання, що стосуються практично усіх сфер життя міста, району, суспільства, а не лише проблем особистого характеру, що

свідчить про сподівання на їх позитивне вирішення.

Найбільшу частку з усіх  питань, порушених у зверненнях, складають питання   соціального  захисту  –  108 (у 2017 - 100) та   питання житлової   політики  –  70  (у  2017 - 33). Збільшилась кількість звернень  з питань охорони здоров’я – 24 (у 2017 - 8), сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 8 (у 2017 - 7), праці і заробітної плати – 8 (у 2017 - 3),  транспорту і зв’язку – 6 (у 2017 - 2), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 6 (у 2017 - 2), освіти – 5 (у 2017 - 3). Суттєво зменшились звернення щодо комунального господарства  –  14 (у  2017  -  23),  аграрної політики і земельних відносин - 13 (у 2017 - 14), діяльність   органів   місцевого     самоврядування – 1 (у 2017 - 4),  питання екології та природних ресурсів -1 (у 2017 - 3).

З метою попередження звернень до органів влади вищого рівня на всі запитання, порушені у зверненнях, заявникам надавалися вичерпні, аргументовані відповіді та роз’яснення.

Проте  є  громадяни,  які  постійно  звертаються  до райдержадміністрації, органів влади вищого рівня з тих чи інших питань, незважаючи на неодноразові роз’яснення. Так, збільшилась кількість повторних звернень порівняно з відповідним періодом 2017 року – 19 (у 2017 - 7). Продовжують  звертатися з повторними зверненнями Омел’яненко Л.І. з питань надання санаторно-курортної путівки та надання транспортного засобу для перевезення її до медичного закладу м. Полатви, Матвейко Л.В. щодо надання статусу “інваліда”, Кочкова А.М. щодо проведення перерахунку субсидії та Міщенко Н.А. щодо зверхнього відношення лікаря-педітра тощо.

Причиною надходження звернень від цих громадян є небажання сприймати роз’яснення відповідно до чинного законодавства щодо порушених питань та наполягання на позитивному їх вирішенні на свою ж користь.

Із заявниками проводилася відповідна робота по задоволенню їх вимог, якщо вони були  законні та належали до компетенції органів виконавчої влади районного рівня.

Так, за результатами роботи із зверненнями громадян протягом звітного періоду є позитивно вирішені питання. Такими, наприклад, можна вважати всі звернення, що стосувалися питань соціального захисту населення (призначення субсидії та виплата соціальних допомог).

Впродовж 2018 року на додатковому контролі в райдержадміністрації перебувало 1 звернення, яке було розглянуто за 47 днів.

Протягом звітного періоду під час розгляду звернень порушення термінів реагування, визначених статтею 20 Закону України „Про звернення громадян“ відповідальними виконавцями допущено не було.

Загалом, якщо брати до уваги дату надання відповіді заявнику, то всі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни – не більше 30 днів, з яких протягом 15 днів – 103 звернення.

Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного  прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.

Проте аналіз звернень громадян, які надійшли на розгляд до райдержадміністрації з органів влади вищого рівня, результати перевірок на місцях засвідчують, що окремі керівники  місцевих органів виконавчої влади недооцінюють важливість роботи із заявами і скаргами громадян, не забезпечують безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд порушених у них питань,  не вживають дієвих заходів для вирішення життєво важливих проблем. Все це змушує громадян району звертатися до органів виконавчої влади вищого рівня.

Мають місце порушення вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян під час реєстрації звернень громадян в журналах особистого прийому громадян та реєстрації заяв, пропозицій та скарг громадян (письмових звернень), формування справ та зберігання звернень громадян. 

З метою забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють звернення громадян,   вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян, як одному із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади.

 

 

Наверх ↑