Звіт про виконання заходів Комплексної програми розвитку малого і середнього підприємництва Програм розвитку малого підприємництва за І півріччя 2018 року

Версія для друкуВерсія для друку

 

Звіт про виконання заходів Комплексної програми розвитку малого і середнього підприємництва Програм розвитку малого підприємництва за І півріччя 2018 року

 

Розвиток малого та середнього підприємництва  і підвищення його конкурентоспроможності мають непересічне значення для подолання проблем, що постали перед економікою країни, у тому числі й перед економікою Пирятинського району. Як показує досвід, сприяння розвитку МСП - неможливе без комплексу послідовних і систематичних дій з боку органів влади.

Тож враховуючи те, що одним з інструментів реалізації державної політики розвитку підприємництва є програми підтримки підприємницької діяльності, в Пирятинському районі діють окремі програми - „Підтримка розвитку підприємництва Пирятинського району на 2018-2019 роки“ та „Підтримка та перспективи розвитку підприємництва Пирятинської  міської об’єднаної територіальної громади на 2018 рік“. Дані Програми відображають систему цілей, завдань, цільових показників і являють собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення нормативно-правових, фінансових, соціально-економічних, ресурсних, інформаційних та інших умов розвитку малого і середнього підприємництва в районі та передбачають відшкодування з місцевих бюджетів вартості частини кредитів на реалізацію бізнес-проектів. У рамках виконання заходів Програм суб'єктам підприємництва надається методологічна допомога, зокрема розповсюдження інформаційних матеріалів: брошур, каталогів, довідників з практичними рекомендаціями і пропозиціями щодо можливостей розвитку бізнесу. Також, з метою виконання заходів Програм з ресурсного та інформаційного забезпечення розвитку малого і середнього підприємництва, постійно оновлюється база даних щодо вільних виробничих площ, обладнання та іншого майна підприємств, установ та організацій державної, комунальної та приватної власності, що пропонуються для продажу або передачі в оренду.

Задля популяризації товарів місцевого виробництва райдержадміністрація ініціює участь товаровиробників Пирятинщини у виставково-ярмаркових заходах, таких у звітному періоді проведено 6. У соціальній мережі facebook продовжується наповнення сторінки „Вироблено На Пирятинщині“, яка є каталогом пирятинських виробників та їх продукції. З метою виконання заходів передбачених  проектом „Місцевий підприємець“ у місцевій газеті започатковано рубрику „Свій до свого по своє“, де друкуються інформаційні статті про місцевих товаровиробників. Крім цього, в рамках даного проекту бажаючі започаткувати власну справу взяли участь у вебінарі „Все, що потрібно знати про відкриття власної справи в Україні“. А також поблизу найбільш відвідуваніших об’єктів торгівлі району розміщено рекламні біг-борди з лозунгами відповідної тематики.

В рамках виконання завдань передбачених в Програмах, райдержадміністрацією також проведено ряд просвітницьких заходів. Так, з метою підтримки розвитку підприємництва району та стимулювання самозайнятості населення - 01 березня за сприяння райдержадміністрації проведено конференцію „Лідерство та підприємництво – запорука розвитку Пирятинщини“.

15 березня проведено семінар на тему „Державні та регіональні програми підтримки і розвитку сільського господарства“. Також, 27 та 28 березня за координації райдержадміністрації проведено семінари-практикуми на тематику створення системи контролю за безпечністю харчових продуктів на основі оцінки ризиків у циклі виробництва та збуту молочних продуктів в Україні, а також альтернативних напрямків розвитку бізнесу в сільській місцевості тощо. Райдержадміністрацією проводиться плідна співпраця з малим та середнім бізнесом на умовах соціального партнерства. Саме тому товаровиробники Пирятинщини активно долучилися до акції „Великодний кошик“ та взяли участь у наповненні подарункових кошиків для рідних загиблих учасників АТО та матерям воїнів-інтернаціоналістів.

04 травня відбувся семінар Полтавської обласної дорадчої служби для жителів сільської місцевості на тему: „Використання присадибних земельних ділянок, садівництво, городництво та квітникарство“.

З метою визначення актуальних соціальних проблем громади Пирятинщини, які можуть бути розв'язані за допомогою механізмів соціального підприємництва проведено семінар на тему: „Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою „знизу“. Для осіб, що мають намір започаткувати свій власний бізнес запроваджено серію семінарів. Так, у І півріччі спільно з Пирятинською районною філією Полтавського обласного центру зайнятості проведено 6 семінарів та тренінгів на тему „Як розпочати свій бізнес“.

Райдержадміністрацією також ініційовано проведення семінару-практикуму „Взаємодія влади та громадян на місцевому рівні“. Під час розгляду даної теми учасники дізналися про типи, цінності та принципи взаємодії влади з громадськістю, зокрема бізнесом.

Отже, в звітному періоді всього проведено 9 семінарів, 3 семінари-практикуми, 1 конференцію, 1 вебінар, 1 брифінг, 2 зустрічі, 1 нараду. Кількість учасників, які взяли участь в проведених заходах коливається від 20 до 60 осіб в залежності від формату заходу.

Станом на 01.07.2018 в районі відсутні профінансовані за рахунок коштів райдержадміністрації чи районної ради  бізнес-проекти. Проте 01 червня райдержадміністрацією проведено зустріч з представниками фінансово-кредитних установ щодо реалізації на теренах району програм підтримки малого та середнього підприємництва. Наразі вирішується питання налагодження співпраці з фінансово-кредитними установами на договірних умовах. За ініціативи райдержадміністрації 14 червня проведено брифінг, основою якого стало спілкування представників органів виконавчої влади з запрошеними журналістами на тему: „Підтримка та розвиток підприємництва Пирятинського району на державному та місцевих рівнях“.

 

Райдержадміністрацією забезпечується виконання основних положень „Комплексної програми розвитку малого та середнього підприємництва у Полтавській області на 2017-2020 роки“. Для підтримки якісного зворотного зв’язку від підприємців, щодо умов ведення бізнесу, в райдержадміністрації функціонують гарячі телефонні лінії, що дозволяють зв’язатися з керівництвом райдержадміністрації та відповідними структурними підрозділами. У 2018 році зафіксовано три звернення з використанням даного інструменту зв’язку.

Також інформаційно-консультаційна підтримка підприємців забезпечується через Центр надання адміністративних послуг та Раду підприємців. Центр надання адміністративних послуг при Пирятинській райдержадміністрації забезпечує безперебійне та своєчасне надання всіх визначених чинним законодавством адміністративних послуг та дозвільних документів, яких станом на звітну дату надається 48 найменувань. Центр в достатній мірі забезпечений необхідним обладнанням та працівниками для ефективного виконання своїх повноважень. Крім цього при Пирятинській міській об’єднаній територіальній громаді також функціонує сучасний міський центр надання адміністративних послуг, який відповідає європейським нормам якості та прозорості обслуговування.

З метою створення додаткових стимулів для ведення бізнесу в районі, райдержадміністрацією вивчається питання утворення місцевого індустріального парку або бізнес інкубатора.   

Райдержадміністрацією забезпечується моніторинг дотримання законодавства у сфері прийняття, виконання та відстеження результативності регуляторних актів. Станом на 1 квітня 2018 року в районі діяло 252 регуляторних акти, в основному в сферах оподаткування, встановлення правил благоустрою, затвердження тарифів на комунальні послуги. При прийнятті актів розробниками в повній мірі дотримуються процедури публікації проектів у місцевій пресі та подальше обговорення із зацікавленими сторонами. Вцілому забезпечується і відстеження результативності таких актів. Інформація про плани прийняття та переліки діючих регуляторних актів розміщуються на відповідних сайтах Пирятинської райдержадміністрації, Пирятинської районної ради та Пирятинської міської ради.

 

Наверх ↑